Edukacja i Dialog Czasopismo
Serwis znalezionych haseł
 
Cytat
Actor venire debet instructior quam reus - powód powinien przyjść do sądu bardziej przygotowany niż pozwany.
Indeks edycja GDFS hnda Civic edu.kr
 
  Witamy

cały mój świat

Temat: Potrzebuję pomocy w temacie "Internet w szkole"
1. www.proszynski/pl/asp.recenzjecd/asp?recenzja_id=212 (art. z G.Wyborczej z
8.12.2003)
2. www.vulcan.edu.pl/eid/archiwum/2001/04/co_internet.html (J. Łeska, Z. Łeski:
Co internet może dac uczniom. "Edukacja i Dialog", nr 4/2001
3.B. Staniów: Internet w bibliotekach szkolnych i pedagogicznych."Biblkioteka w
Szkole" nr 2/2002
4. M. Ćwiek: Uzależnienie od komputera i Internetu."Nowe w Szkole", nr 7-8/2003
5. M. Braun-Gałkowska: Dziecko w świecie mediów. "Edukacja i Dialog nr 6/2003
6. J. Łeska, Z. Łeski: Pod opieką komputerowej niani. "Edukacja i Dialog", nr
4/2001

Jest więcej, ale nie mam teraz czasu. Znajdziesz te artykuły w necie po samym
tytule. Przejrzyj też czasopismo "Jezyki Obce w szkole."
Nie jestem nauczycielką.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,10129,35214280,35214280,Potrzebuje_pomocy_w_temacie_Internet_w_szkole_.html



Temat: czasopisma pedagogiczne...
czasopisma pedagogiczne...
Jestem studentka pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Mam pytanko do
nauczycieli gdzie mozna kupic czasopisma pedagogiczne, np "Wszystko dla
szkoły", "Bliżej przedszkola", "Życie szkoły", "Edukacja i dialog" ? szukałam
w empiku, kolpolterze itp ale niestety nie maja i nie wiem gdzie powinnam tego
szukac? A moze są jeszcze jakies inne ciekawe czasopisma najlepiej dotyczace
przedszkoli?
Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam wszystkich
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47465,88583408,88583408,czasopisma_pedagogiczne_.html


Temat: Opolanie laureatami ogólnopolskiego konkursu ar...
bez promocji nie ma dobrej architektury
a u nas promocja architektury i edukacja architektoniczna kuleja. Jest z nimi
bardzo zle. I nie mam na mysli edukacji akademickiej a powszechna, ta w
mediach. Z 3-ech czasopism na rynku : Architektura murator, Architektura &
Biznes i Archiwolta, dwa ostatnie sa tragiczne, ponizej progu akcptacji i nie
maja na siebie zadnej koncepcji. Najwiecej dobrego robi warszawska Architektura
murator starajac sie drukowac eseje o zachodniej architekturze, wprowadzajac
watek historyczny oraz prezentacje nieznanych nurtow z przeszlosci i wchodzac w
dialog z powszechna glupota. Ale na 40-milionowy kraj to stanowczo za malo.
Taka popularyzacja i rola tych wydawnictw sa nie do przecenienie - one moglyby
zmieniac mentalnosc i kreowac zarowno poczucie smaku jak i potrzebe dobrej
przestrzenii u wszystkich. W dobie transformacji czasopismo promujace jakosc
przestrzenna moze zdzialac wiecej niz jeden, precedensowy, dobry projekt.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,65,60878213,60878213,Opolanie_laureatami_ogolnopolskiego_konkursu_ar_.html


Temat: Koniec z fikcją w nauce
Nas nie stać na dożywotnie etaty profesorów, którzy nic, lub prawie nic nie
robią naukowo a wiele szkodzą w nauce i edukacji. Rezultaty badań profesorów, i
nie tylko profesorów, u nas są niestety niejawne o czym świadczy ukrywanie
przed podatnikiem wyników realizacji projektów badawczych finansowanych przez
Komitet Badań Naukowych (por. dane, a raczej nie-dane na stronach
internetowych www.opi.org.pl. Tego nie ma nigdzie. Setki milionów
złotych polskich księgowanych po stronie wydatków na naukę nie rozliczone przed
podatnikiem !!! i nikogo to nie interesuje. Nas nie stać na takie
marnotrawstwo grosza publicznego, ale F. Ziejka o tym milczy. Milczy o tym
także plan Hausnera rzekomo zakładający ograniczenie marnotrawstwa pieniędzy
publicznych.
F.Ziejka mówi o konieczności dyskutowania o etyce nauczyciela, ale nie
ujawnia, że sam nie dopuszcza do autentycznej dyskusji na tematy etyczne na
łamach pism, które sam kontroluje merytorycznie. Dyskutować z Akademickim
Kodeksem Wartości czy Dobrymi Obyczajami w Nauce na łamach miesięcznika UJ -
Alma Mater nie można !!! Kosmiczna wręcz hipokryzja.
W Karcie Bolońskiej czytamy: „odrzucając nietolerancję i pozostając zawsze
gotowym do dialogu, uniwersytet stanowi zatem najlepsze miejsce, w którym
spotykają się nauczyciele, umiejący przekazać swą wiedzę oraz dobrze
przygotowani do rozwijania jej poprzez badania naukowe i nowatorstwo oraz
studenci, którzy potrafią, chcą i są gotowi wzbogacać swe umysły tą wiedzą”.
Niestety na temat etyki nauczyciela mamy jedynie monolog rektora, który na
dialog nie chce się zgodzić, nie tolerując odmiennych, niezależnych
wypowiedzi, łamiąc tym samym Kartę Bolońską. Jedyną szansą na prezentowanie
odmiennych opinii jest internet, ale przecież to nie to samo co wydania
papierowe czasopism, do których dostęp nadal jest bardziej powszechny.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,32,10282747,10282747,Koniec_z_fikcja_w_nauce.html


Temat: Czasopisma naukowe z zakresu pedagogiki??
Rece opadaja. Bylas kiedys w bibliotece? To taki budynek: na froncie
jest napis BIBLIOTEKA, a wsrodku sa ksiazki, czasopisma i
bibliotekarki, a takze katalogi. A katalog to taki spis ksiazek i
czasopism znajdujacych siw w bibliotece - dawniej byly one "reczne"
i dzielily sie na "przedmiotowe" - np. pedagogika, psychologia,
socjologia itp. oraz "wedlug autorow... Dzis sa one na ogol
skomputeryzowane, i wpisujesz do nich np. "pedagogika czasopisma" i
wyskakuje ci cos takiego jak np.:
Bliżej Przedszkola - Miesięcznik nauczycieli wychowania
przedszkolnego. Redakcja, archiwum numerów, forum, konkursy.
Edukacja i Dialog - Elektroniczna wersja czasopisma dla nauczycieli
i rodziców. Materiały z pedagogiki, metodyki dydaktyczno-
wychowawczej, artykuły o funkcjonowaniu oświaty.
Głos Nauczycielski - Tygodnik społeczno-oświatowy zajmujący się
problematyką nauczania - aktualności, felietony, reportaże,
konkursy, forum.
Kaganek - Kwartalnik dla pedagogów, nauczycieli przedszkolnych,
szkół podstawowych i gimnazjów. Artykuły, wymiana poglądów i
doświadczeń.
Kurier Pedagogiczny - Miesięcznik interdyscyplinarny skierowany do
pracowników przedszkoli, dyrektorów i nauczycieli.
Przegląd Oświatowy - Ogólnopolski dwutygodnik Solidarności
adresowany do pracowników oświaty i wychowania. Wywiady i artykuły,
konspekty lekcji i testy.
Wirtualna edukacja - Elektroniczne czasopismo poświęcone problemom e-
learning.
Wychowawca - Miesięcznik nauczycieli i wychowawców katolickich.
Aktualności, konspekty, scenariusze.
Mozesz tez zawezic pytanie np. do "pedagogika czasopisma naukowe" i
w ogole poradzic sie pani bibliotekarki...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16566,81674009,81674009,Czasopisma_naukowe_z_zakresu_pedagogiki_.html


Temat: Czy można po zdradzie wrócić do normalności?
w kwestii braku zrozumienia analogii i przenośni to Ci niestety wiele nie
pomogę pewną sprawność umysłową albo się ma, albo nie i trudno to wyćwiczyć...
Co do poglądu na uczciwość to jednak zasadniczo się różnimy - dla mnie
uczciwość, odwaga i głupota to trzy zupełnie różne pojęcia i nigdy nawet przez
myśl mi nie przeszło żeby uczciwość nazywać odwagą lub głupotą. Relatywizm
moralny który wyznajesz jest mi kompletnie obcy ale uznaję Twoje prawo do
odmiennych poglądów. Moje postrzeganie uczciwości bliskie jest temu, co kiedyś
napisał o niej Jan Poplucz z Uniwersytetu Śląskiego w czasopiśmie "Edukacja i
Dialog". Nie wiem ile z tego zrozumiesz, ale zamieszczam poniżej najbardziej
istotne kwestie:
" Stopniowy zanik uczciwości w różnych sferach życia prowadzi do coraz
bardziej widocznej demoralizacji. A trzeba przypomnieć, że moralność ma taką
moc, że nawet w najsurowszych warunkach pozwala ocalić godność. Jest
paradoksem, że ta prawda zdaje się obecnie tracić znaczenie.
Akcentowanie uczciwości we wzajemnych stosunkach i w wychowaniu wynika więc z
szerszego zjawiska utraty wartości. W imię utrzymania zdrowia społecznego
trzeba się temu zanikowi przeciwstawiać. Uczciwość jak każda norma i zasada
jest wartością. Nadrzędnym wobec uczciwości pojęciem jest więc wartość.
Niezależnie od niejasności tego pojęcia, mimo wielu prób definicyjnych, można
przyjąć, że wartość to określone dobro lub wskazanie służące zaspokajaniu
potrzeb, rozwojowi oraz współżyciu. Uczciwość jest pewną klasą wartości.
Wartość zaznacza granicę pomiędzy tym, co słuszne, a tym co niewskazane;
pomiędzy tym, co wypada, a tym co jest niegodne.
Po jednej stronie znajdują się: honor, szlachetność, szczerość, prawda,
uczciwość, czyli dobro albo tworzenie; po drugiej: cynizm, kombinatorstwo,
lekceważenie innych, zakłamanie itp., czyli zło albo niszczenie. Dominacja
drugiej grupy kryteriów działań wynika z coraz powszechniejszej akceptacji dróg
niegodnych, choć coraz częściej prowadzących wskutek bezkarności do
zamierzonego efektu. Zatraca się więc wrażliwość wartościowania, co nieraz,
choć nie całkiem słusznie, tłumaczy się bagażem przeszłości.
Przekraczanie granicy wartości prowadzi do groźnych szkód. Człowiek dysponuje
aparatem oceny tego, co wartościowe, a co sprzeczne z wartościami, godzące w
nie, nazywanym sumieniem. Na stan tego aparatu można oddziaływać przez
organizację życia społecznego i wychowanie. Nasuwa się obawa, że aparat ów
obecnie jest coraz bardziej destabilizowany.
Być uczciwym - znaczy więc wywiązywać się właściwie z wszelkich obowiązków,
stając się przez to osobą godną zaufania. Nieuczciwością jest zaś to wszystko,
co jest z tym sprzeczne, np. lekceważenie obowiązków, przekraczanie uprawnień,
poczucie bezkarności, przewrotność, szkodzenie innym, zabór mienia, prywata,
cwaniactwo, kunktatorstwo, hipokryzja, zakłamanie, zachłanność, kumoterstwo,
plagiatorstwo, oszustwo, bezwzględność, brak wrażliwości, obmowa, wyłudzanie i
korupcja, podstęp i fałsz. Skutki nieuczciwości są pustoszące. Zastanawiać więc
musi, że mimo to tego rodzaju wykroczenia są aprobowane i nie budzą żywszego
sprzeciwu. Nieraz spotykamy nawet różnego rodzaju usprawiedliwienia tego stanu.
Wszystko to razem zdaje się wskazywać, że rodzi się jakiś dziwny, nowy wzorzec
sukcesu."
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,15128,20347046,20347046,Czy_mozna_po_zdradzie_wrocic_do_normalnosci_.html


Temat: Kto wlasciwie wojne przegral II wojne ?
I o to mi właśnie chodziło, wpis o gospodarce niemieckiej jest doskonały i
na miejscu. Bo wbrew opini, że jesteśmy forum antypolskim chcemy rozmawiać o
naprawie Polski. A żeby dialog nastąpił potrzebny był zarys historyczny. Wydaje
mi sie, że Ziemkiewicz nakreślił go w miarę logicznie, bez ogródek i większośc
Polaków tak myśli, mimo, że nie odważy sie tego głośno powiedzieć.
Atanazja, dlatego uważam ,że forum jest najlepszym miejscem na dyskuty , bez
względu czy ktoś ma malucha czy Porche, czy ma komputer z oprogramowaniem
pirackim czy orginalnym, w zależności na co kogo stać i jak sobie daje radę
w tej pokrętnej gospodarce i polityce.
Ale nie możemy być bierni wobec fałszowania historii w której żyjemy i nie
możemy powiedzieć, że wszystko jest cacy. Mogę sie również podpierać innymi
artykułami np. z Angory, wspaniale piszą felietony również Panowie Sobczak i
Szpak.
Co do Niemiec, to ballest - pozyjemy , zobaczymy ale i Ty powinieneś
wiedzieć,że nie jest tam dobrze, jeszcze z rozmachu tą gospodarkę ciagnicie
eksportując wszystko prawie do nowych krajów UE. Ja już nic w Polsce nie moge
kupić co by nie było niemieckie. Głupią ziemię do ogrodu kupuję w markecie z
marką niemiecką, nawet deskę sedesową kupuje marki niemieckiej - i się pytam
dalczego ziemie ogrodową kupuję niemiecką ?
Nawiązując do Niemiec Ziemkiewicz pisze dalej:
"Widziano w nas kraj bezprzykładnego rozwoju, nowych mozliwości, nadziei.
Zwłaszcza, że o miedze graniczyły z nami wschodnie Niemcy. Wschodnie Niemcy -
porównajcie tylko, bo to dobry przyklad. Bonn wpompowało w nie w ciągu
pietnastu lat półtora biliona dojczemarek. Półtora biliona! Pisze po polsku,
nie angielsku, jak to się pod wplywem złych tłumaczeń zdarza coraz większej
liczbie niedouczonych żurnalistów, nazywanym więc bilionem tysiąc miliardów,
liczbę zapisywaną jedynką z dwunastoma zerami.Tyle właśnie zachodnioniemieckich
marek wsiąklo w ciągu dziesięciu pierwszych lat w "enderówek", i - wbrew
wszystkim mitom o niemieckiej zaradności, organizacji i pracowitości- na
prózno. Gdyby Niemcy uzyskali tam rezultaty choć wpolowie tak dobre, jak ci
Polacy, z których lenistwa i bałaganiarstwa tak bardzo lubią się śmiać i od
których czują się bezgranicznie lepsi, porobiliby się ze szczęścia. Ale jak
narazie enderówek pozostaje wielkim, walącym się skansenem, z którego mlodzi
i zdolni pryskają jak tylko mogą na Zachód, i po którym kolejne miliardy, teraz
już euro, rozpływają się bez śladu.
Ale ten polski zryw potrwał raptem kilka lat. Kilka lat wystarczyło, by Polacy
znienawidzili samych siebie, wolny rynek, kapitalizm i wszystko, co przyszlo po
roku 1989, by rzucili sie w amoku wstrzymywania zmiany, restytuować kawałek po
kawałku PRL, i trwonić pierwsze owoce świeżo odniesionego sukcesu."

Czyż nie jest to prawda?
Swoimi slowami to ujmę, Niemcy nie maja z czego być dumni, nie są przykładem
do naprawiania naszego kraju, już okropnie zmęczonego przez psudopolityków.
I najwyższy czas powiedzieć to głośno, a nie chować głowę w piasek jak robią to
inni. Zająć sie trzeba gospodarką ,prawdziwym wolnym rynkiem, a nie ustalaniem
bzdurnych przepisów, których mamy pod dostatkiem i wszyscy prowadzący
działalność gospodarczą.
Nieznajomośc prawa nie zwalnia od odpowiedzialności -tylko to prawo musi pojąć
jeden własciciel firmy, kiedy finansujemy w państwie specjalistów od każdego
rodzaju prawa. Właściciel najmniejszej firmy prowadząc działalność musi znać
całkowite prawo ubezpieczeniowe, skarbowe, sanepidowe, akcysowe, celne,
wszystkie wymogi UE i jeszcze dbać o swój interes, nie mówic o ciągłych jej
zmianach i "ulepszeniach". Przesadzacie Panowie wielkiej gospodarki , by
właściciel firmy sam pojął to od czego wy sami nie pojmujecie otaczając się
specjalistami za których my bulimy cięzkie pieniądze.
Specjaliści od anomalnych ustaw , afer i korubcji.
Przychodzi klient do sklepu i mowi:
- Poproszę bułki "lub czasopisma".
Reforma edukacji - prosze, spokojnie poczekamy do maja, ale już Atanazję
roznosi na samą myśl o tym.
Zakończe jednak optymistycznie, piosenką Gawlińskiego:
Slońce pokona cień.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,94,20870840,20870840,Kto_wlasciwie_wojne_przegral_II_wojne_.html



comp
cały mój światEdukacja kulturalna i upowszechnianie kultury Edukacja w Hiszpani ile trwa miesięcy i Edukacja jest w niej uktyty skarb Delors Edukacja przez ruch wg Dziamskiej edukacja elementarna przedszkolna i wczesnoszkolna edukacyjne Targi EXPO Prądzyńskiego Edukacja plastyczna prace magisterskie
  • wypadku na karuzeli
  • szkola tanca czestochowa
  • sklepy tuningowe z uzywanymi zawieszeniami
  • index 5400
  • nino rota
  • Cytat

    Ab ovo usque ad mala - od początku do końca. (od jaj do jabłek). (od jaj do jabłek)
    Ab Iove principium - od Jowisza początek (zaczynamy od najważniejszego, zaczynać od osoby lub sprawy najważniejszej). Wergiliusz
    Aby być świętym, trzeba być szalonym. Trzeba stracić głowę. To, co nas powstrzymuje od świętości, to brak refleksji, zastanowienia, modlitwy, zjednoczenia z Bogiem, którego do świętości koniecznie potrzeba. św. Jan Vianney
    Gdyś śpiewał całe lato, to teraz zimą tańcz! Ezop
    Gdy przyjmujemy tylko słowa podziwu, a krytyką gardzimy, stajemy się podobni do róży bez kolców. Tak mocno nie pachniemy. Gawda Kamil

    Valid HTML 4.01 Transitional

    Free website template provided by freeweblooks.com